Seventh Generation | Miljöfrågor

påverkan

Arbeta tillsammans, vi kan arbeta mot en hållbar tillvaro och inspirera en konsumentrevolution som vårdar hälsan hos de kommande sju generationerna.

Dela

AddThis is disabled because of cookie consent

SEGER I USA!

#RightToKnow i USA: I USA är listningen av ingredienser i rengöringsprodukter inte ett lagstadgat krav. Staten Kalifornien har antagit lagförslaget "Cleaning Product Right to Know Act" efter en envis kampanj för transparens. Den här milstolpen i lagstiftningen betyder att från 2020, kommer amerikanska företag att behöva lista vissa ingredienser på sina förpackningar och webbplatser. Det är ett avgörande steg framåt i kampen för transparens om ingredienser, och befäster vår kollektiva rätt att veta vad som finns i de produkter som vi köper. #ComeClean. Det finns fortfarande mycket att göra för att få resten av världen att sälla sig i ledet dock!

SE MER

Våra partners

Åtgärd och framgång

0 product(s)

Inga butiker tillgängliga

Utforska Seventh Generation

0 product(s)

Inga butiker tillgängliga